Autor: Agnieszka Lisowska
Świetna robota! Jak widzisz chwalę ich często a nawet myślę, że za często bo nie doceniają tych pochwał"." I tak, daję informację zwrotną, jednak to nie działa. Ileż można powtarzać to samo?"
To przykład zaledwie jednej rozmowy z menedżerem na szkoleniu.
Diagnoza:
brak znajomości struktury informacji zwrotnej i pochwały
przekazywanie informacji zwrotnej po czasie, kiedy pracownik już zapomniał o danym zdarzeniu lub od "zawsze" tak robi i nigdy nie było z tym problemów
unikanie trudnych rozmów w obawie przed reakcją pracownika
traktowanie pochwały jako codzienną (bezwartościową) rutynę
Rzeczywistość menedżera to stała praca nad sobą i swoim zespołem.
Kiedy trenujemy informację zwrotną to, dopiero wówczas menedżerowie rozumieją jak powinna ta rozmowa przebiegać. Na ogromnym spokoju i panowaniem nas emocjami. Powinna zawierać nasze oczekiwania i konsekwencje danego zachowania. I tu jest właśnie klucz.
Informacja zwrotna powinna dotyczyć zmiany konkretnego zachowania i powinna być pozbawiona generalizacji(Ty zawsze, nigdy itp.)
Dlatego wiedza czym jest i jak stosować informację zwrotną jest ważną częścią pracy menedżera.
Jedną z metod informacji zwrotnej jest:
F (fakty)
U (uczucia)
K (konsekwencje)
O (oczekiwania)
Jeśli jest właściwie stosowana, przynosi naprawdę dobre rezultaty dla obu stron. Jest to informacja zwrotna oparta na przeszłości (zachowaniu, które miało już miejsce).
Możemy również skorzystać z Feedforward, ukierunkowanym na przyszłość
Zamiast powiedzieć: "Po raz drugi spóźniłeś się z przesłaniem danych na czas".
Mówimy: "Chciałbym, abyś od jutra przesyłał dane na czas / do drugiego każdego miesiąca".
Pytamy pracownika jaki ma pomysł/rozwiązanie na to, aby tak właśnie było. Dziękujemy.
Co myślicie o tej formie informacji zwrotnej?
Jak widać, zawsze mamy wybór a unikanie informacji zwrotnej lub niewłaściwe przeprowadzanie rozmowy może kosztować nas utratę autorytetu lub brak zaufania w zespole.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem z INFORMACJI ZWROTNEJ dla siebie lub swojej firmy skontaktuj się z nami mailowo: biuro@businessmakers.pl