WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet
WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet
WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet
Świetna robota! Jak widzisz chwalę ich często a nawet myślę, że za często bo nie doceniają tych pochwał"." I tak, daję informację zwrotną, jednak to nie działa. Ileż
Idealny Klient, to przyjemność i satysfakcja z tego co robisz, bo wiesz że sprzedajesz swoje usługi lub produkty osobom, które chcą za te usługi i produkty zapłacić. Kiedy
Sprzedaż to sztuka, którą opanować może każdy, kto do procesu nabywania nowych kompetencji podejdzie z otwartością i systematycznością w działaniu. Na jakich kompetencjach się skupić? Poniżej te kluczowe,
Sprzedaż to sztuka, która wymaga pewności siebie, umiejętności komunikacyjnych i zdolności radzenia sobie ze stresem. Dla wielu osób, zwłaszcza tych początkujących, myśl o sprzedaży może wywoływać lęk i niepewność. Jednak opanowanie tego strachu to kluczowy krok do osiągnięcia sukcesu w świecie biznesu.
16 listopada 2023

Jak opanować strach przed sprzedażą: kilka wskazówek

Sprzedaż to sztuka, która wymaga nie tylko wiedzy, umiejętności komunikacyjnych, ale również zdolności radzenia sobie ze stresem. Dla wielu osób, zwłaszcza tych początkujących, myśl o sprzedaży często wzbudza poczucie lęku i niepewności.  A co jeśli Klient zada pytanie, na które nie będę znać odpowiedzi? A jak nie będzie chciał mnie wysłuchać? Im więcej w głowie pytań „a co jeśli”, tym większy paraliż.

 

Nie podsycaj wewnętrznych dialogów, nie rozkładaj wszystkiego na czynniki pierwsze, tylko skup się na działaniu. Zacznij z tym co masz i miejscu, w którym jesteś. Moje ulubione powiedzenie, które pomagało mi w przełamywaniu oporu przed nowym to „bój się i rób”. Opanowanie strachu, a raczej przejście do działania pomimo jego odczuwania, to kluczowy krok do osiągnięcia sukcesu.

 

Poniżej znajdziesz jeszcze kilka podpowiedzi, które mogą pomóc przezwyciężyć opór przed sprzedażą:

 

 

Skupienie na rozwiązaniach, nie na sprzedaży:

 

Zamiast myśleć o sprzedaży jako procesie, w którym musisz przekonać Klienta do zakupu, skoncentruj się na rozwiązaniu jego problemu.

 

Kiedy skupisz się na potrzebie, budując wartość, jaką Twój produkt czy usługa mogą dostarczyć Klientowi, sprzedaż stanie się bardziej naturalna. Przygotuj się do zadawania pytań, które pomogą Ci zidentyfikować rzeczywiste potrzeby Klienta.

 

 

Budowanie relacji:

 

Sprzedaż to nie tylko jednorazowa transakcja, ale budowanie długoterminowych relacji. Skup się na nawiązywaniu i rozwijaniu relacji z Klientami.

 

Zrozum nie tylko sposób myślenia i działania (styl osobowości - Badanie DISC >>), ale także ich potrzeby, słuchaj uważnie opinii, a także udzielaj pomocy nawet po dokonanej sprzedaży. Klienci, którzy czują się docenieni, są bardziej skłonni do powrotu i polecenia Twojej firmy innym.

 

 

Zrozumienie odmowy:

 

Odmowy są nieodłącznym elementem świata sprzedaży. Zamiast traktować je jako porażkę, patrz na nie jako na szansę do nauki i doskonalenia. Zrozum, dlaczego Klient odmówił, a następnie dostosuj swoje podejście na przyszłość. Nie bój się prosić o konstruktywną informację zwrotną Klientów, którzy nie zdecydowali się skorzystać z Twojej oferty.

 

 

Ćwiczenia zwiększające pewność siebie:

 

Pewność siebie jest kluczowa w świecie sprzedaży. Wypracuj pewność siebie poprzez regularne ćwiczenia, takie jak rozmowy z przyjaciółmi czy rodziną na temat Twojego produktu lub usługi.

 

Ćwicz również techniki autoprezentacji przed lustrem, monitorując język ciała i ton głosu. Im częściej praktykujesz, tym bardziej naturalnie będziesz prezentować swoje produkty lub usługi.

 

 

Opanowanie strachu przed sprzedażą wymaga czasu, praktyki i samodyscypliny.

 

Dzień po dniu buduj pewność siebie, zrozum problemy Klientów, a także koncentruj się na budowaniu relacji. Pamiętaj, że sprzedaż to proces, a każda odmowa to okazja do nauki i doskonalenia swojego podejścia.

WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet
WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet
WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet
BUSINESS MAKERS AGNIESZKA LISOWSKA, WILKÓW 1A, 58-125 PSZENNO, NIP: 8842300899, REGON: 385500365 / BUSINESS MAKERS DOROTA KLIMALA, WIDOKOWA 1 (56-400 NIECISZÓW), NIP: 9111661991, REGON: 021713880 / ADRES E-MAIL: BIURO@BUSINESSMAKERS.PL, TEL.  +48 721 827 902
 
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione. Obowiązek informacyjny przed
wyrażeniem  zgód na przetwarzanie danych (zobacz) / Realizacja: Plutowski.pl

+48 506 053 521

 

(Pon. - Pt. 8:00 - 18:00)

 

Napisz do nas:

biuro@businessmakers.pl

DOROTA KLIMALA

+48 721 827 902

 

(Pon. - Pt. 8:00 - 18:00)

 

Napisz do nas:

biuro@businessmakers.pl

AGNIESZKA LISOWSKA

BADANIA

SZKOLENIA

BUSINESS MAKERS

WSPIERAMY ROZWÓJ FIRM i inspirujemy do zmian oraz tworzenia nowych rozwiązań! Wsparcie menadżerów, badania DISC, webinary dla firm, mentoring, coaching, Akademia Kobiet