Autor: Dorota Klimala
Idealny Klient, to przyjemność i satysfakcja z tego co robisz, bo wiesz że sprzedajesz swoje usługi lub produkty osobom, które chcą za te usługi i produkty zapłacić.
Kiedy masz sprecyzowanego Idealnego Klienta, to doskonale wiesz, że to co oferujesz ma dla tej osoby ogromną wartość, która odpowiada jej potrzebom.
Kim w ogóle jest Idealny Klient?
Kiedy zadaję to pytanie Kobietom, z którymi pracuję nad rozwojem ich firm, to najczęściej pada odpowiedź „KLIENT PREMIUM”!
I takich Klientów, życzę każdej z nas, ale…pamiętajmy, że niezależnie od tego czy chcesz mieć Klienta Premium czy innego odbiorcę, to musisz wiedzieć:
kim dokładnie jest ten klient?
- jaki problem tego klienta rozwiązujesz?
- jaką cenę ten klient akceptuje?
- gdzie go znajdziesz?
- jak będziesz się z nim komunikować?
To oczywiście część pytań, które są niezbędne do tego, abyś sprzedawała i zarabiała z lekkością.
Jeśli już dzisiaj dostrzegasz, że:
- coraz trudniej jest Ci sprzedawać
- masz coraz więcej zastrzeżeń co do ceny (że jest za drogo)
- nie masz zwrotu z poniesionych kosztów w marketing
- wchodzisz w ostrą wymianę zdań z klientami
- klienci stale oczekują zniżek
przestajesz cieszyć się ze swojej pasji/firmy
… to prawdopodobnie nie wiesz komu dzisiaj sprzedajesz. To bardzo męczące i frustrujące, bo przecież:
nie chcesz pracować 24h
- nie chcesz zarabiać poniżej kosztów
- i nie chcesz stale zaniżać ceny
Zadanie dla Ciebie:
Zastanów się komu dzisiaj sprzedajesz a komu chcesz sprzedawać?
Napisz w komentarzu, jakich chcesz mieć klientów i absolutnie się w tym nie ograniczaj.



